تفاوت بین سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک چیست؟

تفاوت بین سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک چیست؟

سیلندر پنوماتیک در مقابل سیلندر هیدرولیک: تفاوت بین سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک چیست؟

مقدمه

آیا در مورد تفاوت بین سیستم سیلندر هیدرولیک و سیلندر پنوماتیک می دانید؟ قبل از انتخاب و خرید محصول، درک تمایز سیستم‌های سیلندر پنوماتیک و هیدرولیک ضروری است، زیرا تأثیر قابل‌توجهی در سراسر کاربرد شما خواهد داشت.

برای کمک به شما در انتخاب بین سیلندر پنوماتیک و سیلندر هیدرولیک، تفاوت بین سیستم های پنوماتیک و هیدرولیک، مزایا و معایب هر کدام، بهترین گزینه برای کاربرد شما و اینکه آیا نیاز به تعمیر سیلندر هیدرولیک دارید را بررسی می کنیم. یا ارتقای سیستم شما. بیایید درست شیرجه بزنیم!

پنوماتیک چیست؟

برای درک بهتر تفاوت بین گزینه های سیستم هیدرولیک و پنوماتیک، اجازه دهید با اصول اولیه شروع کنیم.

سیلندرهای پنوماتیک شاخه ای از مهندسی هستند که از گاز یا هوای تحت فشار برای تأثیرگذاری بر حرکت مکانیکی استفاده می کنند. امروزه سیستم های پنوماتیک برای چندین دستگاه، از دستگاه های دستی کوچک گرفته تا ماشین های بزرگ، استفاده می شوند و طیف وسیعی از عملکردها را انجام می دهند.

به طور معمول، این سیستم‌های پنوماتیکی توسط هوای فشرده یا گاز بی‌اثر تغذیه می‌شوند و از مجموعه‌های به هم پیوسته قطعات شامل کمپرسور گاز، خطوط انتقال، شیلنگ‌ها، گاز، مخازن هوا و سیلندرهای استاندارد تشکیل شده‌اند.

با این سیلندرهای پنوماتیک، جریان هوا توسط یک شیر برقی دستی یا اتوماتیک تنظیم می شود، در حالی که سیلندر پنوماتیک انرژی را از گاز فشرده به انرژی مکانیکی منتقل می کند.

امروزه معمولاً در کاربردهای پنوماتیک فشاری بین 80 تا 100 پوند بر اینچ مربع استفاده می شود. با این سیستم، توانایی کمپرسور در فشرده سازی گاز توسط نسبت تراکم محدود می شود.

مزایا و معایب سیستم های هوای فشرده پنوماتیکی

به طور معمول، سیلندرهای پنوماتیک به دلیل هزینه کمتر، انعطاف پذیری بهبود یافته و سطوح ایمنی بالاتر، نسبت به سیلندرهای هیدرولیک انتخاب می شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، سیلندرهای پنوماتیکی در سناریوهایی که خطر آلودگی ندارند، به بهترین وجه مناسب است، به این معنی که در حال حاضر محیط بسیار تمیزی را ارائه می دهند. این امر سیلندرهای پنوماتیک را برای صنایعی مانند بیوتکنولوژی، دندانپزشکی، داروسازی و تامین کنندگان ایده آل می کند.

وقتی طراحی های سیستم های هیدرولیک و سیستم های پنوماتیک را با هم مقایسه می کنید، سیستم های پنوماتیک به دلیل طراحی مستقیم و ساده شان مورد توجه قرار می گیرند که برای جلوگیری از گرفتگی و کاهش تعمیر و نگهداری عالی است. علاوه بر این، این سیستم ها به راحتی نصب می شوند و کاملا قابل حمل هستند.

علاوه بر این، سیلندرهای پنوماتیک معمولاً از هوای آزمایش شده یا گازی استفاده می کنند که عاری از رطوبت است و از بروز هرگونه مشکل در اجزای داخلی جلوگیری می کند.

در نهایت، سیلندرهای پنوماتیکی عمر کاری طولانی را ارائه می‌دهند، هزینه‌ای ارزان دارند، و به راحتی تهیه و ذخیره می‌شوند، که سیلندر پنوماتیک را به انتخابی برتر برای بسیاری از کاربردها تبدیل می‌کند.

 

 

 

 

 

 

سیستم هیدرولیک چیست؟

در طرف دیگر سیستم های هیدرولیک در مقابل پنوماتیک، بحث سیستم هیدرولیک است.

سیستم های هیدرولیک برای کنترل، تولید و انتقال نیرو با مایعات تحت فشار استفاده می شود. این فناوری شامل خواص مکانیکی و استفاده از مایعات برای عملکرد است.

در سیلندرهای هیدرولیک، اجزای زیادی از جمله پمپ، به علاوه سوپاپ هایی برای کنترل نیرو و سرعت محرک ها درگیر هستند. این باعث می شود یک سیستم قدرتمند با سیلندرهای هیدرولیک در کاربردهای صنعتی با 1000 تا 5000 psi یا بیش از 10000 psi برای کاربردهای تخصصی تر مورد استفاده قرار گیرد.

برخلاف سیستم های پنوماتیکی، سیستم های هیدرولیک اغلب بزرگ و پیچیده هستند. سیلندرهای هیدرولیک به فضای بیشتری نیاز دارند و یک ظرف برای نگهداری سیال هیدرولیکی که در سیستم جریان دارد مورد نیاز است و آن را به گزینه ای کمتر قابل حمل تبدیل می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، سیلندرهای هیدرولیک نیز گران تر هستند، اگرچه می توانند مواد بسیار بزرگتری را بلند و جابجا کنند.

 

 

 

 

 

 

مزایا و معایب سیستم های هیدرولیک

سیلندرهای هیدرولیک برای جابجایی بارهای سنگین تر از سیلندرهای پنوماتیک فوق العاده هستند و به دلیل تراکم پذیری مایعات، نیروی بیشتری را ارائه می دهند. علاوه بر این، این سیلندرهای هیدرولیک می توانند به طور همزمان اهداف بسیاری از جمله روانکاری، خنک سازی و انتقال نیرو را انجام دهند و در فشارهای بالاتر برای تولید نیروی بیشتر کار کنند.

در حالی که آنها می توانند نیروی بیشتری را فراهم کنند و اجسام سنگین تر را بلند کنند، سیلندرهای هیدرولیک نیز بسیار پیچیده تر از سیلندرهای پنوماتیکی هستند. از آنجایی که آنها شامل سیال هیدرولیک هستند، یک سیال چسبناک که به انرژی بیشتری برای حرکت نیاز دارد، هزینه بیشتری برای نگهداری و ذخیره مایع اضافی در بالای تجهیزات سنگین دارد.

علاوه بر این، سیلندرهای هیدرولیک در صورت وجود هر گونه نشتی می توانند مشکلات جدی داشته باشند. به همین دلیل، به دلیل خطر بالای نشت روغن هیدرولیک، استفاده از این سیستم ها برای مصارف غذایی ایمن نیست. در حالی که تعمیر و نگهداری مناسب می تواند خطر نشتی را به حداقل برساند، هنوز هم بهتر است از سیلندرهای پنوماتیک در این مناطق حیاتی تر، مانند برنامه های غذایی استفاده کنید.

ویژگی های کلیدی سیلندرهای پنوماتیک

وقتی صحبت از تجهیزات پنوماتیکی به میان می آید ویژگی های زیادی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود.

سیلندرهای پنوماتیک بخشی از یک سیستم با فشار بالا هستند که برای تولید نیرو به هوای فشرده متکی هستند. در حالی که هزینه این تجهیزات بسیار کمتر از یک ماشین هیدرولیک در جلو است، آنها همچنین میزان انعطاف پذیری بهتری را ارائه می دهند و سطح ایمنی کل سیستم را بهبود می بخشند.

علاوه بر این، یک محرک پنوماتیک عمر طولانی دارد و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد، زیرا احتمال آسیب کمتری به آن وارد می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، سیلندرهای پنوماتیک در همه چیز از پمپ های وکیوم تا خطوط تولید و مونتاژ و بسیاری موارد دیگر استفاده می شوند.

با توجه به نحوه ساخت سیستم‌های پنوماتیکی، آنها برای حفظ سرعت ثابت تلاش می‌کنند و نسبت به ماشین‌های هیدرولیک کمتر قابل کنترل هستند، در حالی که می‌توانند نیروی کمتری را نسبت به همتایان خود مدیریت کنند.

 

ویژگی های کلیدی سیلندرهای هیدرولیک

ماشین‌های هیدرولیک با ایجاد نیرو از طریق مایعات تحت فشار از جمله روغن، گلیکول یا مایعات مقاوم در برابر شعله دیگر کار می‌کنند. در این سیستم، سیالات در سراسر حرکت می کنند و در مکان های مختلف نیرو ایجاد می کنند تا حرکت ایجاد کنند. با این طراحی، سیلندرهای هیدرولیک ظرفیت بیشتری برای نیرو دارند و امکان دقت و کنترل را بهبود می بخشند.

با این عملیات پرقدرت، سیلندرهای هیدرولیک در طیف وسیعی از تجهیزات استفاده می شوند، از جمله:

  • آسانسور
  • توربین ها
  • بالابر کمپرسی
  • بازوهای حفاری
  • لودرهای جلو
  • تراکتورها

در حالی که آنها می توانند نیروی بسیار بیشتری را تحمل کنند، ماشین های هیدرولیک نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند و بسیار پیچیده تر هستند. اگر برنامه های هیدرولیک را انتخاب می کنید، برای جلوگیری از خرابی سیستم، بازرسی منظم از تجهیزات ضروری است.

 

 

 

 

 

 

بین این دو چه فرقی هست؟

هنگام بررسی تفاوت بین سیلندر هیدرولیک و سیلندر پنوماتیک، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود.

اول از همه، سیستم‌های پنوماتیک از گاز برای انتقال نیرو استفاده می‌کنند و برای انجام این کار، گاز را فشرده می‌کنند، در حالی که هیدرولیک به نیروی سیال مایع متکی است. از آنجایی که کاربردهای پنوماتیک به سیستم های تحت فشار متکی هستند، نمی توانند بیش از 100 پوند در هر اینچ مربع تولید کنند. علاوه بر این، ساخت آنها باعث تاخیر در حرکت می شود.

هیدرولیک مایعات را برای انتقال فشار به مناطق مختلف حرکت می دهد و نیروی بسیار قوی تری ایجاد می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، پرس های هیدرولیک می توانند نیرویی از 1500 تا 10000 PSI ایجاد کنند و به سیستم ها اجازه حرکت و بلند کردن اجسام سنگین تر و بزرگتر را می دهند.

علاوه بر این، سیلندرهای هیدرولیک و پنوماتیک به طور متفاوت ساخته می شوند. همانطور که انتظار می رود، سیستم های هیدرولیک با قطعات فلزی ضخیم تر ساخته می شوند که به آنها اجازه می دهد تا در برابر فشار بالا مقاومت کنند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ساعت کاری


شنبه
08:00 - 17:00
یک شنبه
08:00 - 17:00
دوشنبه
08:00 - 17:00
سه شنبه
08:00 - 17:00
چهارشنبه
08:00 - 17:00
پنج شنبه
08:00 - 15:00

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ می باشد.

مکالمه را شروع کنید سلام! برای گپ زدن در واتس آپ ، کارکنان پشتیبانی را که می خواهید با آنها صحبت کنید انتخاب کنید