پمپ فوم دنده ای

جدول محتوا

پمپ فوم دنده ای

آشنایی پمپ های دنده ای

پمپ دنده ای چیست؟

پمپ دنده ای یک پمپ جابجایی مثبت دوار است که می تواند دارای دو طرح باشد – داخلی یا خارجی (که به عنوان چرخ دنده مارپیچ نیز شناخته می شود).

طرح انتخاب شده برای یک فرآیند به ویسکوزیته سیال و فشار مورد نیاز بستگی دارد زیرا طراحی داخلی با توجه به نوع سیال با سبک‌های متفاوت دندان‌ها متناسب با شرایطی که سرعت چرخش را محدود می‌کند، تغییر می‌کند.

آنها بسیار پرکاربرد هستند و تا 6.5M خود پر می شوند، جابجایی مثبت جریان غیر ضربانی ایجاد می کند و ویسکوزیته بین 1 CST تا 1,000,000 CST را مدیریت می کند.

پمپ دنده ای چگونه کار می کند؟

پمپ‌های دنده‌ای ازطریق دو چرخ دنده بی‌حرکت کار می‌کنند، جایی که مایع بین حفره‌های داخل دندان‌ها و حفره حرکت می‌کند. این مایع در حین چرخش توسط دندان ها به دام می افتد. همانطور که یک سیال مسیر کمترین مقاومت را انتخاب می کند، سیال از طریق قطعات مشبک به سمت تخلیه جریان می یابد. دو نوع طراحی وجود دارد که عبارتند از خارجی یا داخلی.

پمپ دنده ای خارجی چیست؟ (مارپیچ / مدولار)

یک واحد مارپیچ/خارجی زمانی انتخاب می‌شود که یک سیال چسبناک که در دور کم منتقل می‌شود و در آن تخلیه صاف سیال مورد نیاز است.

این نوع پمپ صدای کمتری نسبت به یک طرح خارج از مرکز داخلی تولید می کند که معمولاً به دلیل سرعت پایین تر و همچنین به دلیل طراحی دندان ها است. از آنجایی که قطعات مارپیچ در یک زاویه در داخل سر پمپ قرار می گیرند، مجموعه دوم چرخ دنده های مارپیچی در پشت دندانه های اصلی قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که واحد متعادل می ماند.

چرخ دنده ها بالای یکدیگر در داخل سر نصب می شوند و یکی از آنها توسط موتور به حرکت در می آید. آنها با مایعی که به داخل حفره های باز جریان می یابد، مشبک می شوند، بین دندان ها و محفظه می چرخند و به خروجی منتقل می شوند.

پمپ دنده ای داخلی (غیر مرکزی) چیست؟

عملکرد در یک طراحی داخلی شبیه به نوع خارجی است که فضاهای بین دندانه ها در پمپ با مایع پر می شود. به دلیل کم بودن فاصله بین دندان ها، مایع باید تمیز باشد.پمپ دنده داخلی

مایع وارد چرخ دنده های مشبک شده، با بخشی از idler ورودی ورودی را آب بندی کرده و سیال را به سمت خروجی هدایت می کند.

انواع مهر و موم مورد استفاده در طرح های مختلف پمپ ها عبارتند از: مهر و موم مکانیکی تک، مهر و موم مکانیکی دوتایی، بسته بندی/پر کردن غده یا کوپلینگ مغناطیسی که در آن هیچ آب بندی وجود ندارد.

ژاکت های گرمایشی که از طریق برق یا مایع انتقال حرارت جداگانه کار می کنند را می توان در هر دو مدل پمپ نصب کرد تا اطمینان حاصل شود که مایعات در سر پمپ جامد نمی شوند.

داخلی & جدول مقایسه پمپ دنده خارجی

دنده داخلی

دنده خارجی

2 قطعه کار – روتور و تقویت کننده; شفت و دنده هرزگرد

2 چرخ دنده به هم پیوسته که روی شفت های جداگانه نصب شده اند

2 بوش برای پشتیبانی شفت. یک یاتاقان در داخل مایع

به طور معمول 4 بوش که در داخل مایع غوطه ور می شوند

طراحی فشار متوسط ​​تا 15 بار

طراحی فشار بالا تا 30 بار

تا 200M³H

طراحی جریان بالا (تا 300M³H)

فاصله انتهایی قابل تنظیم

فاصله های ثابت انتهایی به معنای لغزش اجتناب ناپذیر است

مواد جامد کوچک را کنترل کنید

قادر به کنترل مواد جامد نیست

طراحی چرخ دنده

طراحی چرخ دنده

اصل کار

اصل کار

طرح های موجود:

سفارشی سازی های مختلفی برای واحدها وجود دارد که عبارتند از:

فلنجورودی و خروجی را می توان به صورت خطی یا در زوایای 90 درجه تولید کرد تا مطابقت داشته باشند. لوله کشی.

یک روکش:

یک ژاکت گرمایشی بر روی یک قسمت از محفظه تعبیه شده است تا از انجماد سیالات چسبناک پمپ شده یا حفظ ویسکوزیته سیال جلوگیری کند. سیالات نمونه عبارتند از شکلات، قیر، ملاس و روغن سوخت سنگین.از همین پورت ها می توان برای عملکرد به عنوان یک ژاکت خنک کننده استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که مایع پمپ شده دمای خود را حفظ می کند یا خنک می شود. در برخی از طرح‌ها، این ویژگی می‌تواند به این معنا باشد که شیر کمکی نمی‌توان نصب کرد. مایعاتی که می توان برای ژاکت استفاده کرد روغن، بخار و آب است. همچنین می توان از برق استفاده کرد.

روکش دوتایی

ژاکت گرمایش یا سرمایش در دو طرف محفظه پمپ تعبیه شده است. در برخی از طرح‌ها، این ویژگی می‌تواند به این معنا باشد که شیر تسکین نمی‌تواند نصب.

شیر تخلیه:

یک شیر تخلیه برای جلوگیری از فشار بیش از حد پمپ و کاهش فشار به ورودی.

انواع آب بند: 

انواع آب بند مورد استفاده در طرح های مختلف پمپ ها عبارتند از یک مهر و موم مکانیکی، مهر و موم مکانیکی دوتایی، بسته بندی گلند/ پر کردن یا کوپلینگ مغناطیسی جایی که مهر و موم وجود ندارد.

کاور کور: یک پوشش خالی روی صفحه پمپ.

چرا پمپ‌های دنده‌ای را انتخاب کنید؟

این پمپ‌ها مزایای زیادی دارند، به طور عمده:

برش کم طراحی و سرعت کار پایین است به این معنی که حرکت برشی کم است.

خود پرایمینگ آنها تا 6.5M خودآغاز می شوند.

قابل برگشت به دلیل طراحی آنها می توانند در هر دو جهت کار کنند، اطمینان حاصل می شود که شلنگ ها می توانند خالی شوند و امکان بازیابی کامل هر محصولی فراهم می شود. با این حال، شیر کمکی فقط در یک جهت کار می کند.

کارآمد مدل‌ها تا 85% کارآمد هستند.

قابل پیش بینی جریان متناسب با سرعت است که از نرخ جریان قابل تکرار و قابل پیش بینی اطمینان می دهد.

غیر تپش دار حرکت چرخشی صاف در دورهای پایین به این معنی است که ضربان‌ها تجربه نمی‌شوند، همانطور که در سایر طرح‌های جابجایی مثبت رایج‌تر است.

مواد طرح‌ها کاملاً فلزی هستند به این معنی که واحدها می‌توانند باشند. حلال های دسته دارای امتیاز آتکس (ضد انفجار)، به عنوان قطعات داخلی مانند سایر پمپ های جابجایی مثبت لاستیکی نیستند. آنها همچنین می توانند دمای بالای تا 350 درجه سانتیگراد را تحمل کنند.

دویدن خشک محدود واحدها می توانند برای مدت محدودی خشک شوند، مشروط بر اینکه چرخ دنده ها در آن غوطه ور باشند. یک مایع روان کننده.

NPSH پاییننیازهای NPSH به دلیل عملکرد کند بسیار کم است. پمپ‌های دنده داخلی NPSH از 0.5 تا 4 متر بر اساس آب متغیر است و طرح‌های خارجی معمولاً تا 3 متر است.

برای اعمال صحیح مقادیر به سیال دیگر، NPSH باید بر وزن مخصوص تقسیم شود. اگر پمپ ها با سرعت نادرست کار می کنند یا NPSH موجود خیلی کم است، ممکن است واحدها کاویتاسیون داشته باشند. NPSH معمولاً با چنین طراحی‌هایی از پمپ‌ها مشکلی در نظر گرفته نمی‌شود.

برنامه های کاربردی

برنامه‌ها معمولاً برای گردش، انتقال یا اندازه‌گیری مقادیر دقیق مایعات هستند.

این برنامه‌ها می‌توانند در صنایع مختلفی مانند: استفاده شوند.

صنعت سوختروغن‌های روان‌کننده، کوره، دیزل، گریس و روغن زباله.صنایع غذایی: انتقال شربت، شکلات، عسل، خامه، ملاس

ساخت و ساز: پلی اورتان، قیر و پرکننده.

رنگرنگ، جوهر، لاتکس.

شیمیایی: مدیریت رزین ها، صابون ها، رنگدانه ها، پلیمرها، مواد شیمیایی و پلی اورتان. آنها همچنین در اکستروژن استفاده می شوند.

اگر چرخ دنده ها با قطعات پلاستیکی یا PTFE طراحی شده باشند می توانند برای آب یا مایعات غیر روان کننده استفاده شوند.  

پمپ دنده ای در مقابل سانتریفیوژ

پس از 200 سیست، راندمان پمپ های گریز از مرکز به طور قابل توجهی کاهش می یابد و آنها را برای مایعات چسبناک نامناسب می کند.

با وجود نوسانات ویسکوزیته، فشار ثابتی ارائه دهید

پمپ دنده ای در مقابل پمپ دیافراگمی

کنترل فشار بالاتر

دریچه ای برای مسدود شدن یا فشار بیش از حد برای باز شدن وجود ندارد

برگشت پذیر

پمپ دنده ای در مقابل پمپ پریستالتیک

بدون ضربان

ساخت و ساز از قطعات فلزی است بنابراین کمتر مستعد سایش است

حلال ها را کنترل کنید، & مواد شیمیایی

پمپ دنده ای در مقابل پمپ پره ای

جامدات ساینده یک چالش هستند

پمپ ها برای سیالات چسبناک در مقایسه با انواع دیگر می توانند بسیار بزرگتر باشند.

پمپ دنده ای در مقابل پمپ لوب

از مهر و موم کمتر 1 در مقابل 2 استفاده شده است

چرخ های زمان بندی مورد نیاز نیست

تا نصف هزینه لوب

نگهداری و بازسازی آسان تر است

دنده در مقابل حفره پیشرونده

طراحی فشرده

انتخاب مواد بیشتر

هزینه کمتر

تحمل بیشتری نسبت به دویدن خشک دارد

کمتر مهر و موم کنید

حلال ها را کنترل کنید

هزینه های تعمیر کمتر

محدودیت های چنین طرح هایی چیست؟

ساییدگی مستعد سایش با مواد جامد ساینده، رسوب، مواد جامد. از آنجایی که انتهای چرخ‌دنده‌ها طول ثابتی دارند، پس از ساییدگی لغزش با کاهش متناظر در خروجی افزایش می‌یابد.

قطعات در مایع پمپ شده یاتاقان ها در مایع پمپ شده در انواع خارجی قرار دارند به این معنی که چنین طرح هایی برای مایعات ساینده مناسب نیستند. یاتاقان ها و بوش ها باید از نظر سایش و لرزش بررسی شوند.

سطح بهداشت به دلیل طراحی دندانه دار و یاتاقان ها یا بوش غوطه ور در مایع، سطوح بالای بهداشت همیشه امکان پذیر نیست. طرح های دیگر مانند لوب یا پروانه انعطاف پذیر می توانند سطوح بهتری از بهداشت را ارائه دهند.

جابجایی جامد واحدها را می‌توان بزرگ‌تر کرد تا تحمل‌ها را بین اجزای داخلی افزایش دهد که اجازه می‌دهد مواد جامد اما بازده را کاهش دهد.

ساعت کاری


شنبه
08:00 - 17:00
یک شنبه
08:00 - 17:00
دوشنبه
08:00 - 17:00
سه شنبه
08:00 - 17:00
چهارشنبه
08:00 - 17:00
پنج شنبه
08:00 - 15:00

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ می باشد.

مکالمه را شروع کنید سلام! برای گپ زدن در واتس آپ ، کارکنان پشتیبانی را که می خواهید با آنها صحبت کنید انتخاب کنید