بهترین آلیاژها برای ساخت سیلندرهای هیدرولیک چیست؟

بهترین آلیاژها برای ساخت سیلندرهای هیدرولیک چیست؟

مقدمه

سیلندرهای هیدرولیک طیف وسیعی از صنایع، از کشاورزی گرفته تا معدن، ساخت و ساز و هوافضا را تامین می کنند. از آنجایی که آنها باید فشار زیادی را تحمل کنند، مواد مختلفی که از آنها ساخته شده‌اند، جامد و بادوام هستند.

به همین دلیل است که سیلندرهای هیدرولیک عمدتاً از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، برنز و کروم تشکیل شده‌اند. البته ترکیب دقیق آلیاژها و مواد سیلندر هیدرولیک بر اساس پارامترهای عملیاتی متفاوت است.

بنابراین، وقتی صحبت از طراحی یک سیلندر هیدرولیک می شود، آلیاژ یا ماده بهینه ای وجود ندارد. در عوض، مجموعه‌ای از مواد رایج مورد استفاده برای برآوردن نیازهای مختلف و افزایش طول عمر روغن هیدرولیک انتخاب می‌شود.

قطعات سیلندر هیدرولیک از چه ساخته شده اند؟

مواد سبک وزن مقاوم در برابر سایش و خوردگی برای حفظ طول عمر سیلندر هیدرولیک ایده آل هستند.

در زیر متداول ترین مواد مورد استفاده در سرویس و تولید سیلندر آورده شده است:

بشکه سیلندر هیدرولیک

بشکه جزء کلیدی یک سیلندر هیدرولیک است که معمولاً از لوله های فولادی بدون درز نورد سرد یا تراشیده شده یا لوله های فولادی کربنی ساخته می شود. لوله های سیلندر فشار سیلندر را نگه می دارند و در خود نگه می دارند و تمام قسمت های ضروری برای عملکرد آن را در خود جای می دهند.

پیستون ها

سبک میله ها و پیستون تحت تأثیر الزامات طراحی، بارگذاری و فشار مختلف است. ماده استاندارد مورد استفاده برای بشکه، لوله های SAE C1026 یا St52.3 با کشش بالا است که برای افزایش عمر آب بندی، سنگ زنی شده اند. سایر گزینه های میله پیستون عبارتند از 4140، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ.

سرویس سیلندر هیدرولیک

ویژگی های فشار، دوام، عملکرد و دمای محیط بر اندازه و نوع مهر و موم میله و آب بند پیستون مورد استفاده تأثیر می گذارد. مواد مورد استفاده برای مهر و موم استاتیک می تواند از پلی اورتان و لاستیک نیتریل با کارایی بالا گرفته تا لاستیک فلوئورو، اتیلن پروپیلن دی ان، سیلیکون و کامپوزیت پارچه ای یا الاستومر پلی استر متصل به رزین باشد.

شفت ها

چندین ملاحظات شفت مورد نیاز است، مانند سرعت، نیازهای جابجایی، نیروهای عقب نشینی، بارها و مقاومت در برابر خوردگی. مواد مختلفی در دسترس هستند، از جمله کروم اندود، فولاد ضد زنگ کروم، نیترید، کروم روی نیکل، و جایگزین های با مقاومت بالا.

پایه سیلندر

پایه‌های سیلندر طوری طراحی شده‌اند که میزان اصطکاک و سایش را که در غیر این صورت روی مهر و موم میله‌ها و یاتاقان‌ها ایجاد می‌شود، کاهش دهند. آنها به طور کلی از فولاد، فولاد کربنی و چدن انعطاف پذیر ساخته شده اند که دوام و جذب ضربه عالی را ارائه می دهند و به طور موثر طول عمر آب بندی و یاتاقان ها را افزایش می دهند.

رنگ

اپوکسی، پلی اورتان و اکسید کروم سه نوع رنگ محبوب هستند که برای محافظت از سیلندرهای هیدرولیک استفاده می شوند. رنگ اپوکسی در برابر خوردگی و سایش مقاوم است. رنگ پلی اورتان همان محافظت را ارائه می دهد اما انعطاف پذیرتر است، در حالی که رنگ اکسید کروم به دلیل سختی و مقاومت در برابر سایش برای کاربردهای فشار بالا ترجیح داده می شود.

مواد متداول تر مورد استفاده در سیلندرهای هیدرولیک

سایر مواد رایج مورد استفاده برای سرویس سیلندر هیدرولیک عبارتند از:

  • فولاد ضد زنگ 301: این آلیاژ آستنیتی با استحکام بالا مقاومت در برابر خوردگی عالی دارد و به راحتی می توان آن را جوش داد و برای سیلندرها و میله های سیلندر ایده آل است. علاوه بر این، خواص شکل پذیری قابل توجهی را هنگام کار سرد نشان می دهد.
  • آلیاژ تیتانیوم درجه 01: نرم ترین و انعطاف پذیرترین نوع تیتانیوم خالص، درجه 01 دارای بالاترین شکل پذیری است که از 99% تیتانیوم، 0.2% آهن، 0.18% اکسیژن و مقادیر کمی از عناصر دیگر مانند نیتروژن، کربن و هیدروژن تشکیل شده است. ;
  • فولاد کم آلیاژ: این آلیاژ نه تنها دارای استحکام، انعطاف پذیری، چقرمگی، جوش پذیری و مقاومت در برابر خستگی است، بلکه سبک و مقاوم در برابر خوردگی نیز می باشد. قدرت و شکل پذیری را حتی در دماهای شدید حفظ می کند.
  • چدن درجه 60-44-18: آلیاژ آهن از 60% آهن، 44% کربن و 18% منگنز با استحکام کششی عالی و مقاومت در برابر سایش، که عمدتا برای اتصال دهنده ها و اجزای شیر استفاده می شود.
  • آلیاژهای نیکل کروم: این آلیاژها برای شرایطی که سطح بالایی از حفاظت در برابر اکسیداسیون و خوردگی لازم است، از جمله ساخت سیلندرهای هیدرولیک، ایده آل هستند. آنها مقاومت عالی در دمای بالا و مقاومت الکتریکی را نشان می دهند.
  • آبکاری کروم: آبکاری کروم محافظت طولانی مدت از سیلندر هیدرولیک را فراهم می کند. در برابر خوردگی مقاوم است و اصطکاک را کاهش می دهد و آن را برای کاربردهای فشار بالا بهینه می کند.
  • لاستیک نیتریل: برای استفاده در سیلندرهای هیدرولیک عالی است، لاستیک نیتریل در برابر روغن مقاوم است، در برابر گاز نفوذ ناپذیر است، انعطاف پذیر است و قادر به مقاومت در برابر خم شدن و سایش مکرر است.
  • لاستیک نئوپرن: به دلیل خواص فیزیکی خوب، نئوپرن اغلب در آب بندی سیلندرهای هیدرولیک استفاده می شود و مانعی عالی برای جلوگیری از هدر رفتن سیال هیدرولیک یا هوا ایجاد می کند. در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است و با استفاده از ولکانیزه در دمای بالا به راحتی آب بندی و جوش داده می شود.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ساعت کاری


شنبه
08:00 - 17:00
یک شنبه
08:00 - 17:00
دوشنبه
08:00 - 17:00
سه شنبه
08:00 - 17:00
چهارشنبه
08:00 - 17:00
پنج شنبه
08:00 - 15:00

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ می باشد.

مکالمه را شروع کنید سلام! برای گپ زدن در واتس آپ ، کارکنان پشتیبانی را که می خواهید با آنها صحبت کنید انتخاب کنید